Prema podacima Eurostata, objavljenim 2018. godine, Hrvatska se ubraja u države Europske unije s najmanjim brojem automobila na uzorku od 1.000 stanovnika.

Hrvatska ima 374 automobila na 1.000 stanovnika, a iza nas su tek Latvija, Mađarska i Rumunjska, a zanimljiva je i situacija u samom Vukovaru.

Kako pišu Vukovarske novine, trenutno je 22.296 automobila registriranih na vukovarskim registarskim pločicama. Od toga je 16.368 vozila M1 kategorije. Kategorija je to u koju pripadaju motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju još najviše 8 sjedišta.

“Ako ćemo govoriti o uvozu vozila u Republiku Hrvatsku, onda možemo istaknuti da je u 2019. godini uvezeno 1.627 vozila koja su registrirana na vukovarske oznake, a u prvoj polovici 2020. godine uvezeno je njih 661”, ističe Tomislav Škreblin, rukovoditelj tehničkog odjela u Centru za vozila.

Prema podacima Centra za vozila, Vukovarci i dalje najviše vjeruju “Nijemcima”. Prema tim podacima, 21,7 posto Vukovaraca vozi Volkswagenova vozila, slijedi Opel sa 16,7 posto, Renault je na trećem mjestu sa 6,5 posto zastupljenosti na vukovarskim cestama, pa zatim Škoda, Audi, Fiat, Mercedes.

Problem je u godinama, odnosno prosječnoj starosti voznog parka. “Prosječna starost svih vozila ukupno je 15,07 godina, dok je prosječna starost vozila M1 kategorije 13,68 godina. S prosječnom starošću pada i pouzdanost vozila, što negativno utječe na sigurnost prometa na cestama. Ako govorimo o neispravnim vozilima na području Vukovara, njih je, prema našim podacima, 22,68 posto, a najneispravniji su kamioni. Vozila najčešće padaju na tehničkom pregledu zbog kočnica i svjetlosne opreme”, pojašnjava Škreblin.

Tehnička neispravnost vozila često je i uzrok samih nesreća. “Nažalost, nemamo podatak o broju tehnički neispravnih vozila koja su sudjelovala u prometnim nesrećama 2019. ili 2020. Međutim, u razdoblju od 2013. do 2015. godine napravljeno je istraživanje na 166 vozila koja su sudjelovala u prometnim nesrećama sa smrtnim ishodom i u 42 posto slučajeva utvrđena je neka tehnička neispravnost zbog koje vozilo ne bi moglo proći na tehničkom pregledu”, kaže Škreblin.

Ovi podaci svakako su upozorenje vozačima, a dobra vijest su i redovite akcije poput ‘Dani tehničke ispravnosti’ u proljeće za motocikle, a u jesen za sva ostala vozila, gdje je moguće dovesti svoje vozilo na besplatan tehnički pregled.

Podijeli