Ilija Ević (38) iz Vukovara jedan je od poduzetnika koji ne samo da uspješno razvija svoj posao već na tržište donosi nove ideje i rješenja koji su iskoristivi ne samo u lokalnoj zajednici, već i diljem svijeta.

Njegova tvrtka Maic ponudila je tako cjelovito i inovativno rješenje za kompletnu digitalizaciju hotela kroz sustav koji unaprijeđuje komunikaciju s gostom te interni komunikacijski sustav hotela. Putem drvene kocke, u koju se unosi sadržaj hotela koji mobitel može prepoznati, gost je u mogućnosti zatražiti sve usluge koje mu hotel stavlja na raspolaganje, što u konačnici predstavlja direktan komunikacijski kanal između gosta i hotela.

Da je dobrim idejama potrebna potpora kako bi dosegle svoj puni potencijal, dobro je poznata činjenica, kao i ona o važnosti dostupnosti informacija u par klikova. Što se tiče potpore, Ilija ju je dobio u vidu novčanih sredstava od Grada Vukovara koji mu je kroz mjeru poticanja gospodarstva dodijelio bespovratna sredstva u iznosu od 100.000 kuna.

A što se tiče dostupnosti informacija, oni koji žele poput Ilije postati uspješni poduzetnici u nekoliko klikova mogu doznati sve o izvorima financiranja putem praktične usluge Hrvatske gospodarske komore – Digitalna komora, e-Pokreni poslovanje.

Ovdje startupi i mlada poduzeća prikupljaju financijska sredstva u nekoliko serija investiranja od kojih se svaka razlikuje u veličini investicije i broju investitora. U većini slučajeva startupi prolaze kroz četiri serije investiranja koje su jasno opisane na web stranici e-Pokreni poslovanje.

Foto: Digitalna komora

Uspješan proizvod

No, vratimo se na kocku poduzetnika Ilije Evića. Po njegovim riječima, radi se o jednostavnom sustavu kojeg već koristi niz hrvatskih, ali i inozemnih objekata.
Površina kocke je otprilike 8×8 cm tako da bez problema stane na dlan ruke.

“Kocka izgleda kao lijep suvenir. Radi se po mjeri hotela i svaka soba ima po jednu. Kocka u svakom trenutku zna kojem hotelu i kojoj sobi pripada, odnosno za kojeg gosta je vezana, pa smo tu po pitanju GDPR-a puno napravili. Jedna njezina površina služi za MAIC Concierge sustav za bookiranje svih usluga tipa masaže, rezervacije stola u restoranu, naručivanje dodatnih ručnika, prijavu kvara u sobi i slično i to na način da ne opterećuje dodatno recepciju, nego samostalno regulira tijek informacije do njenog izvršenja. Na drugoj površini postoji dio gostinjske mape s detaljnim informacijama o hotelu, njegovim uslugama, događajima, bitnim telefonskim brojevima, prijedlozima za izlete i slično. Ostale četiri površine kocke rade se po mjeri hotela – mogu se ustupiti nekom partneru koji se bavi uslužnim djelatnostima potrebnima gostima hotela i na taj način postati dodatni profiti hotela”, ukratno nam je Ilija Ević objasnio funkcionalnost kocke.

Kada smo ga upitali zašto je kao oblik za svoj softver izabrao kocku, objasnio nam je kako se radilo o logičnom odabiru.

“Ima šest površina od kojih se svaka može posvetiti individualnoj temi te gostu omogućiti bolje strukturirane informacije od bilo koje druge forme. Svakoj površini se idividualno pristupa. Kocka je uvijek u trendu, uvijek je klasik. Želio sam “wow” efekt, a kombinacija drveta i tehnologije ima poseban efekt. Bilo je raznih ideja dok se to razvilo u današnju kocku”, priča nam Ević.

Kako gosti ne bi bili zbunjeni pri dolasku u sobu u kojoj ih čeka kocka, jedna takva je uvijek izložena na recepciji hotela gdje recepcioneri goste odmah pri dolasku u hotel upoznaju s njezinim funkcijama, koje su objašnjene za manje od 10 sekundi.

Što se tiče funkcionalnosti ovog neobičnog proizvoda, može se koristiti u svim područjima života, ne samo u hotelijerstvu. Ipak, njezini autori zasad su se bazirali na hotelijerske funkcije koje i dalje razvijaju kako bi što više digitalizirali taj sektor.

Ević ističe kako su kocku osmislili hotelijeri, a ne programeri, pa je i po tome posebna.

“U Austriji sam radio na direktorskim hotelijerskim funkcijama. Imam i neko programersko predznanje pa sam isprojektirao ovaj proizvod na način koji odgovara hotelijerima”, pojasnio nam je.

Foto: Ilija Ević

Inače, njegova tvrtka ima sjedište u Vukovaru, a Ević posluje diljem svijeta. Trenutno se nalazi u Njemačkoj, a kako je odrastao tako se i mnogo selio. Iz BiH je u Borovo doselio 1999. godine i tada je krenula njegova vukovarska priča. Naime, bio je više vezan za Vukovar nego za Borovo. Završio je Ekonomsku školu pa fakultet, a nakon toga je uslijedila ova uspješna poslovna priča.

Kada su u pitanju planovi za budućnost, ni tu ne nedostaje sadržaja.

“Radimo na daljnjem razvoju sustava kocke jer zasad koristimo 15 posto njezina potencijala. Sljedeće dvije godine fokus je na tom razvoju, što će dovesti do otvaranja novih radnih mjesta u Vukovaru”, poručio je Ević.

Ova pametna kocka savršen je primjer kako se poslovanje može uspješno unaprijediti, a komunikacija olakšati jednoj i drugoj strani. Osim usluge e-Pokreni poslovanje, Digitalna komora, koja je zapravo platforma za e-usluge namijenjena članicama HGK, javnoj upravi i građanima, ima još sedam e-usluga: e-Članice, e-Financiranje, e-Javne ovlasti, e-Gospodarske informacije, e-Edukacije, e-Zakonodavstvo, e-Sajmovi i promocije.

Projektom Digitalne komore, HGK je postala prva digitalno transformirana institucija u Hrvatskoj.

Podijeli