Mlade generacije ne znaju kako su nekada izgledale platnene anatomski oblikovane polucipele, optimalne visine potpetice koje su štitile stopala i noge i bile namijenjene ženama koje dosta stoje odnosno posao obavljaju stojeći ili pak mnogo hodaju. No, taj kultni klasik kojeg su uglavnom nosile medicinske sestre, konobarice, čistačice, prodavačice…danas su postale pravi modni brend i svaka djevojka ili žena koja imalo drži do sebe te do toga kakav dojam ostavlja u javnost, mora ih imati u svom ormaru.

Što su zapravo Borosane? Na tržište su lansirane davne 1968. godine. Godinu dana ih osmišljavao tim stručnjaka predvođen dr. Brankom Strinovićem, zagrebačkim ortopedom. Borosana je napravljena prema anatomskim svojstvima ženskog stopala čime je postignuta uspješna kontrola svih njegovih bitnih dijelova.

U prvim godinama proizvodnje dnevno se proizvodilo 1600 pari Borosana, dakle, više od 200 tisuća pari tijekom prvih godina. Proizvodile su se samo u bijeloj i plavoj boji, a crne Borosane pojavile su se potkraj 80-ih. Sredinom 70-ih i početkom 80-ih proizvodnja Borosana dosegnula je svoj maksimum. Tijekom jedne smjene, za 8 radnih sati, proizvodilo se čak tisuću pari, što je godišnje bilo više od 500 tisuća pari.

Baš kao i nekadašnje patike Startasice, i Borosane su neko vrijeme nestale s hrvatskog tržišta i mislilo se kako ih više nećemo vidjeti i više ih nitko neće nositi. No, nakon uspješnog retro izdanja Startasica, 2008. godine odlučeno je da se revitalizira i proizvodnja Borosana. Tako je Borosana, do tada poznata samo kao radna obuća, postala poželjan i iznimno udoban modni dodatak.

Iako su naizgled današnje Borosane iste kao i prije 50 godina odnosno izrađene ručno od prirodnih materijala, prema anatomskim svojstvima ženskog stopala one su sada još udobnije jer imaju novu tabanicu koja stopalu omogućuje još veću udobnost. Više nisu plave, bijele ili crne boje već se na njihovom dizajnu nalaze, među ostalim, ptice, točkice ili slavonski motivi.

Nekadašnja radna obuća u kratko vrijeme postala je modni “must have” dodatak i sastavni dio tzv. ulične mode. Danas gotovo svaka mlada djevojka u svom ormaru za cipele ima barem jedan par Borosana jer su one jednostavno “in” i moraju se nositi.

Modni dizajner Ivica Skoko je rekao kako su Borosane postale hrvatski brend. “Nekada ih je nosilo medicinsko osoblje i žene u tvornicama jer su bile iznimno udobna obuća. Drago mi je da su danas postale kultne i zadržale su status, a trendseterice ih znaju jako dobro ‘isfurati’ i jako lijepo izgledati u njima. Jako mi se sviđaju”, naglasio je Skoko.

Dodao je kako bi i za njih, kao i za Startasice napravio dizajn da mu se pruži prilika i da ga pozovu na suradnju.

“Od radničke obuće koja je je bila štura i čak i ružna za vidjeti, drago mi je da je postala trendovska obuća i da ih žene nose i znaju jako dobro iskombinirati. Drago mi je da ih je Borovo vratio”, zaključio je Skoko.

Podijeli